26/10/17

¿QUE LI CONTAREU ALS VOSTRES NÉTS?

Hi ha una manifestació prevista per al mes que ve, bé, supose que hi haurà més d'una, però a mi m'interessa especialment la convocada en defensa dels interessos dels valencians, eixa que demana un finançament just. No és que siga una reivindicació exagerada ni que es demane cap barbaritat. Simplement es reclama, quasi es prega, que se'ns tracte amb un poc de justícia pel que fa a això dels diners. Res que ens puga fer paréixer uns radicals ni que s'assemble ni remotament a allò de “montar el pollo” que va dir la Vicepresidenta.

U no pot imaginar-se que ningú puga estar en desacord amb l'objectiu de tan mesurada reivindicació i no obstant això, hi ha dos formacions polítiques que han trobat excuses barates i de mal pagador per a no adherir-se a la manifestació i sí, tindran els sants collons de no posar-se del costat del seu poble.


Jo em pregunte que li contaran als seus néts els dirigents del PP quan estos els demanen explicacions d'ací a uns anys. ¿Lis contaran que després de dècades drenant l'economia valenciana regalant els nostres diners a qualsevol venedor de motos que s'acostava a esta terra els feia vergonya eixir al carrer? ¿Lis contaran que les trames de corrupció que van esguitar els seus mandats els van fer insensibles a les necessitats del seu poble? ¿Lis contaran que acabar amb el sistema financer valencià i tancar la nostra televisió no els va paréixer prou i que necessitaven afonar-nos del tot? No, lis contaran que ells complien amb la seua sacrosanta missió d'impedir l'avanç de rojos i separatistes encara que el cost el pagara el poble.

Als seus néts els de Ciutadans ¿Que li contaran? ¿Que ells estaven allí per a captar els vots dels desencantats del PP i no per a qüestionar les decisions del govern central? ¿Lis contaran que això del finançament no tenia importància, que lo verdaderament important era exterminar l'ensenyança del valencià? ¿Lis contaran que per lo que ells treballaven en realitat era per a eliminar les autonomies i tornar al govern centralitzat que tan bé va funcionar durant els seus volguts quaranta anys de pau?

La hipocresia és lo que té, u té els seus principis però si no li servixen en un moment donat, els canvia i tan contents. M'imagine que si el Govern d'Espanya estiguera en mans de l'esquerra, PP i Ciutadans no sols acudirien a la manifestació; la presidirien, la publicitarien amb virulència i convertirien la infrafinançament en una qüestió de vida o mort com ho va ser al seu dia el transvasament aquell que tanta falta ens feia però que va desaparéixer sense pena ni glòria.


Per la meua part, jo sí que sé lo que li contaré als néts que espere tindre algun dia. Lis contaré que vaig fer tot lo que estava en la meua mà per a què el seu futur fóra millor que el nostre present. Que encara que vaig fracassar, vaig posar tot el meu esforç a crear una alternativa política decent que posara als valencians en el centre de la seua activitat i sobretot, lis contaré que mai, mai vaig votar als qui no exigiran el mes que ve un finançament just.